P.D. KNEZGRAD

Vrhovi Krvavec grupe

UTORAK, 11. KOLOVOZA, 2015
Autor teksta: Mirko Bjelan

Mala skupina od 3 člana PD Knezgrad iz Lovrana (Kristina, Dean i ja, Mirko) odlučila se na trodnevni izlet i planinarenje u Kamniško-Savinjske Alpe u Sloveniji. Cilj prvog dana: od parkinga na planini Jezerca popeti se na vrh Krvavca (1853) – veliki Zvoh (1971),  vrh Korena (1999), dalje preko Kalškog grebena (2224), i Kalške gore (2047),  do Cojzove koče na Kokrskom sedlu (1793). Drugi dan: Cojzova koča (1793) – bivak Pavela Kamperla (2104) – Skuta (2532) – Dolgi hrbet (2473), - Mlinarsko sedlo (2334) – istočnim grebenom na Krvavec (2558)  – Cojzova koča (1793). Treči dan: Od Cojzove koče (1973) popeti se na prijevoj između Kalške gore i Kalškog grebena, spust čez Kalce ispod Kalškog grebena – uspon na slijedeće vrhove: Kompotela (1898) - Mokrica (1853) – Vrh Košutna (1974), dalje planina Košutna (1778), planina Koren (1679) i Planšarija – Kriška planina (1515), te do parkinga na planini Jezerca (1428).

Dužina staze  13,5 km, aktivno vrijeme hoda 4 h i 54 minuta. Vrijeme stajanja 4 h i 39 minuta, te ukupno provedeno vrijeme 9 h i 33 min. Visinska razlika pri usponu 1242 m, a pri spustu 829 m.

Krvavec grupa je mala skupina vrhova na južnoj strani glavnog grebena skupine Kamniških Alpa, ima mnogo lijepih planina s najvišom planinom Kalški Greben (2224). To je greben (Krvavec skupine) koji se pruža od Grintovca i Kočni preko Kalškog grebena do Krvavca i nižih planina iza njega. Sjeverni greben Krvavec grupe odlikuje se višim vrhovima, dok su prema jugu niži i travnati vrhovi s manje strmim padinama u nižim predjelima prekriveni šumom. Veliki Zvoh je najviši vrh male skupine na južnoj strani Krvavec skupine, to je ujedno i najviša točka skijališta Krvavec. S vrha Veliki Zvoh lijepo se vide  ostali vrhovi Kamniških Alpi, Karavanke, te Julijske Alpe. U dobrim uvjetima vidi se i najviša planina u Austriji, Grossglockner.  Ovo područje u ljetnoj sezoni je vrlo popularno za obiteljske izlete i planinarenje.

Ishodište pohoda je parking na planini Jezerca na nadmorskoj visini 1428 m. Od rampe na parkingu, planinarska staza vodi makadamskim putom do planinarskog doma na Gospincu (1491 m), koji se smješten pored gornje stanice žičare – (gondole). Nakon kraćeg odmora, uslijedilo je strmije penjanje po travnatim padinama prema velikom domu pod Krvavcem. Iznad doma nalazi se kapelica Marije Snježne i TV toranj. Planinarska staza bez markacija nastavlja strmim i travnatim padinama do vrha Krvavca (n/v 1853 m). Zatim staza se lagano spušta do prijevoja između vrha Krvavec i vrha Veliki Zvoh, koja dalje vodi prema gornjoj postaji žičare i vrhu Veliki Zvoh (n/v 1971 m).

U nastavka vodi po grebenu zvanom „Čež Jež“  do vrha Korena (n/v 1999 m). Put po grebenu prilično je jednostavan i ugodan za planinarenje, osim na jednom ispostavljenom dijelu, gdje su postavljene sajle koje omogućavaju lakši i siguran prolaz kroz manji uski kamin. Od vrha Koren, staza se laganu spušta do raskrižja putova prema Kalškom Grebenu i Cojzovoj koči. Nakon 15 minuta spusta dolazimo do raskrižja putova, na kojem nastavljamo ravno.  150 m dalje nalazi se još jedno križanje, na kojemu skrećemo lijevo prema Kalškom grebenu.

U nastavku staza vodi preko manjih travnjaka i kroz nisku klekovinu, nakon toga izlazi na manji travnati greben prošaran manjim kamenjem. Ugodna šetnja stazom po travnjaku postupno se sužava i prelazi u kamenjar i pomalo dovodi do glavnog grebena po kojemu nastavljamo do vrha – Kalški greben (n/v 2224 m).

Poslije duže stanke i odmora nastavljamo strmim spustom po vrlo rahlom i krušljivom grebenu, gdje pažnju moramo usmjeriti kako ne bi došlo do odronjavanja kamenja. Najzahtjevniji je dio staze po ovom grebenu do škrbine, gdje trebamo preći na drugu stanu grebena. Na tom mjestu postavljena je čelična sajla, ali potpuno okomiti uspon po njoj je doista težak. Uspjeli smo to savladati i nastaviti dalje. U produžetku dolazimo do još jednog ispostavljenog mjesta, gdje staza prolazi po vrlo uskom grebenu po kojem se prolazi uz pomoć čeličnih sajli. Nakon toga ubrzo stižemo do raskrižja putova  na prijevoju između Kalškog Grebena i Kalške Gore: desno staza vodi čez Kalce prema vrhovima Kompotela i Mokrice, ravno na vrh Kalške Gore i lijevo do Cojzove koče na Kokrškom sedlu.

Od raskrižja na prijevoju nastavljamo (15 min) do vrha Kalške Gore (n/v 2047 m). Staza do vrha vodi gotovo polegnuta i nije nimalo teška. S ovog vrha kao i sa cijelog grebana pružaju se prekrasni vidici na sve strane. Posebice lijepo se vidi Cojzova koča na Kokrškem sedlu. vraćamo se istim putom do prijevoja, od kuda započinje strmi spust do Cojzove koče. Na tom spustu na nekoliko ispostavljenih  mjesta postavljeno je osiguranje (čelične sajle). I ovaj dio puta dosta je krušljiv, gdje također treba paziti gdje stati kako ne bi došlo do odronjavanja kamenja i ugrožavanja ovih ispred sebe. Nakon strmog spusta staza priječi ispod grebena po siparu, potom po manjem grebenu se spušta do Cojzove koče (n/v 1793 m).

Detaljan opis vrhova grupe Krvavec možete pogledati na mom blogu:    mbjelan.bloger.index.hr.

Album fotografija možete pogledati u galeriji na linku „ KRVAVEC"